Відкриті уроки та заходи

Презентація до теми "Франція"


https://docs.google.com/presentation/d/1qAeot046wvmnDFr-7fL1VtD19tCm3AGm/edit?usp=sharing&ouid=109493417467685618791&rtpof=true&sd=true

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ

З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА ГЕОГРАФІЇ

 

Тема: «Пізнай свій рідний край у русі»

Тип уроку: повторення та узагальнення знань.

Форма проведення: урок-змагання

Інтеграція: предмет «Географія»

Мета уроку: формувати та розвивати предметні компетентності; виховувати почуття відповідальності та колективізму засобами фізичних вправ; прагнути до потреби постійного фізичного вдосконалення; активізація пізнавального інтересу до уроків фізичної культури та географії.

Узагальнити та систематизувати знання про Україну, активізувати знання про корисні копалини та їх класифікацію, сформувати знання про культурні пам’ятки України, вдосконалювати практичні уміння та навички працювати з картами.

Завдання уроку:

  1. Удосконалювати навички самостійного контролю за ЧСС під час фізичних навантажень;
  2. Сприяти розвитку спритності, уваги, швидкості засобами фізичних вправ та естафет;
  3. Виховувати у здобувачів освіти товариські стосунки для підтримки один одного під час організації роботи в малих групах.
  4. Розвивати інтелект здобувачів освіти, уміння аналізувати, класифікувати, порівнювати, робити висновки, працювати самостійно.
  5. Виховувати патріотизм, любов до України, почуття гордості та відповідальності за природні багатства надр.

Обладнання: роздатковий матеріал, «чорний ящик»,скакалки, волейбольні м’ячі, обручі, тенісні ракетки, кульки повітряні, координаційні драбинки, гімнастичні лави, свисток, секундомір.

Епіграф уроку: « Єдиний шлях, що веде до знань – це діяльність»

Місце проведення: спортивний зал.

Хід уроку

 

№ п/п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

І. Підготовча частина 10-12 хв.

1.

Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку, інструктаж ТБ.

 

Слово вчителя географії.

До 2 хв

Фронтальний метод. Перевірити зовнішній вигляд учнів.

ТБ: 1. Починати гру, робити зупинки та завершувати гру тільки за сигналом викладача.

2. Уникати зіткнень з іншими гравцями.

3. Уважно слухати всі вказівки викладача.

2.

Вимірювання ЧСС за 10с

30 с

Звернути увагу на самопочуття учнів.

3.

Стройові вправи на місці.

30 с

Повороти праворуч (ліворуч), кругом.

Вправи виконувати чітко та одночасно

4.

Різновиди ходьби:

- звичайним кроком;

- на носках;

- на п’ятках;

- на зовнішній стороні стопи;

- на внутріщній стороні стопи.

1 хв

Дотримуватись дистанції 2- 3 кроки.

Темп середній.

Спину тримати рівно.

5.

Різновиди бігу:

- звичайний;

- з високим підніманням стегна;

- біг спиною вперед;

- приставними кроками лівим та правим боком.

1-2 хв

Звернути увагу учнів на дотримання правил безпеки під час виконання бігових вправ.

6.

Загальнорозвиваючі вправи на місці.

4-5 хв

Темп виконання середній.

7.

Вимірювання ЧСС за 10 с

 До 30с

Дати рекомендації учням із підвищеною частотою серцевих скорочень .

8.

Перешикування.

До 30 с

З однієї колони в три.

ІІ. Основна частина 28-30 хв

1.

Об’єднання здобувачів освіти у три команди, вибрати капітанів , які відповідатимуть за дисципліну і якість виконання завдань на етапах.

30 с

 

2.

Конкурс № 1

Учасник підбиваючи тенісною ракеткою повітряну кульку, обходить фішку і передає естафету наступному учаснику. Останній учасник приходить до фінішу пробиває кульку витягує запитання і відповідають командою.

4-5 хв

Завдання з географії :

Як називаються українські гори, які знаходяться на заході? (Українські Карпати)

Які моря омивають територію України? (Чорне та Азовське море)

Найвища точка України ?  (Гора Говерла)

3.

Конкурс № 2 "Чорна скриня".
Завдання: Кожній команді із чорної скрині взяти загадку і відгадати її.

Естафета. 1-й учасник долає  дистанцію і повертається до команди, передає естафету наступному і т.д.

 

Вправа на координаційні драбинці «класики».

 

5-6 хв

Команди беруть загадки.

1. Я для людини друг чудовий, бери мене завжди в похід, і я вкажу безпомилково — де північ, південь, захід, схід. (Компас)

2. Чи на столі, чи на вікні, чи восени, чи навесні людині завжди я служу, мороз чи спеку покажу. (Термометр)

3. Є моря — плисти не можна, є шляхи, а не поїдеш, є земля, та не поореш. (Географічна карта)

4. В нього дуже довга шия, шкіра в плямах, мов у змія. (Жирафа)

5. Дуже схожий на тварину, є на світі птах єдиний. Він живе серед крижин, ну а звуть його… (Пінгвін)

6. Дуже товсті ноги має, ледве їх переставляє. Сам високий він на зріст, замість носа в нього хвіст. (Слон)

7. Гуляє в полі — та не кінь, літає, та не птах. (Вітер)

8. Що дужче за сонце, слабкіше за вітер? (Хмари)

9. Всі його чекають, а прийде — тікають. (Дощ)

10. На дворі горою, а в хаті водою. (Сніг)

11. Зменшувати площину
Винайшли величину.
В кілька раз вона дає
Відстань меншу, ніж як є. (Масштаб)

12. Стародавні греки знали
Й цю науку, описали:
Її назва з двох частин
Є земля і опис з тим. (Географія)

13. У кожнім місті і селі
 Цей мінерал повсюди на столі ... (кухонна сіль)      

14. Найглибше озеро України. (Світязь)

15. Які підприємства відносяться до промисловості групи “А”?       (Важка промисловість)

16. Кого вважають хрещеним батьком географії? (Ератосфена)

17. Цей чарівний кут допоможе повернутись з лісу додому? (азимут)

18. Скажіть одним словом: тверда кам’яна оболонка Землі? (літосфера)

4.

Вимірювання ЧСС за 10 с

30 с

Дати рекомендації учням із підвищеною частотою серцевих скорочень .

5.

Конкурс № 3 «Географічний практикум»

Естафета «Покоти точно». Три команди шикуються в колони по одному. Поперед колони повздовж ставляться гімнастичні лави. Направляючим видаються волейбольні м’ячі. За сигналом направляючі виконують біг ноги нарізно ( лава між ніг ), м’яч котять по лаві . Коли вони перебігли на інший кінець лави, розвертаються обличчям до команди і передають естафету, покотивши м’яч по лаві у зворотному напрямку. Наступні учасники виконують теж саме. Естафета вважається закінченою, коли вся команда переправиться на інший кінець лави.

5-6 хв

Завдання з географії:

Учасники підбігають до стола вибирають картку і на контурні карті обводять контури даної області.

 

Звернути увагу: щоб м’яч котився по площині лави.

6.

Конкурс № 4 Загадкова географія

Кожен  учасник долає відстань стрибками на скакалці - виконує завдання з географії  і повертається до команди, передає естафету наступному і т.д.

5-6 хв

Завдання з географії:

Учасникам потрібно написати назву культурної пам’ятки України  та наклеїти її на карту України відповідно до місцезнаходження.

 

7.

Конкурс № 5. Спортивна вікторина «Українські спортсмени».

Участь беруть капітани команд

4-5хв

1. Назвіть ім'я президента національного  олімпійського комітету України в теперішній час.(Сергій Бубка)

2.Кого з українських спортсменів журналісти з любов’ю називали “золотою рибкою”? (Яну Клочкову)

3. Назвіть місто України, де зародився сучасний футбол? (Одеса)

4. В якому виді спорту виступав Василь Ломаченко? (Бокс)

5. Хто з українських футболістів отримав нагороду «Золотий м’яч», як кращий гравець Європи? (Андрій Шевченко)

6. Хто здобув перше олімпійське «золото» для команди України? (Оксана Баюл)

7. Хто відповідає за розвиток олімпійського руху в Україні? (НОК України)

8. Скільки медалей завоювали українські спортсмени на Олімпійських іграх в Токіо-2020?(19)

9. Українська дзюдоїстка, бронзова призерка Олімпійських ігор 2020 року, чемпіонка Європи та дворазова чемпіонка світу. (Даря Білодід)

10. Українська каратистка, срібна призерка Олімпійських ігор 2020 року у ваговій категорії до 55 кг. (Анжеліка Терлюга)

ІІІ. Заключна частина 3-5 хв

1.

Шикування в одну шеренгу.

30 с

 

2.

Дихальна гімнастика

1 хв

 

3.

Вимірювання ЧСС за 10 с

30 с

Визначити ступінь відновлення.

4.

Рефлексія

- Які емоції викликав цей нестандартний урок?

- Що сподобалось?

- З яким ще уроком ви хочете провести урок ф/к?

Підведення підсумків.

2 хв

Рефлексійно - оцінюючий етап.

 

 

Кожна дитина отримує символічну нагороду(паперову медаль).

5.

Домашнє завдання.

30 с

Вправи для профілактики постави.

Написати есе «Як досягти гармонії між людиною і природою»

6.

Урок закінчився, дякую за активну участь на уроці .

20 с

Організований вихід із залу

 


 











Тема: Подорож країнами Європи. Цікаві факти про Європейський союз.                                                                               

Форма проведення: урок з елементами квесту

Мета: розширити кругозір та знання здобувачів освіти про країни Євро­пейського Союзу; дати уявлення про переваги євроінтеграції для України, підкреслити приналежність нашої держави до європейської сім'ї народів, виховувати повагу до національних, духовних, культурних надбань європейських народів, створити умови для ефективної роботи в команді, розвивати   прагнення  бути  свідомим  громадянином  України,   патріотичні почуття.    

Обладнання: національна символіка України, символіка Євросоюзу, політична  карта  Європи, прапори  Європейського Союзу , малюнки  краєвидів  України.

 

                                                  Хід уроку

Викладач:   Ми з вами живемо в молодій незалежній державі. Нашому поколінню випало складне й відповідальне завдання – відродження української державності, мови, нації, будувати європейську Україну, стати частиною європейської спільноти. За нас ніхто цього не зробить. «Кожна людина народжується для якоїсь справи» – писав Е. Хеменгуей. Справа сучасної молоді – це відродження не тільки незалежної гуманної держави, а й держави щасливих і успішних людей.

    Сучасний  світ – багатомірний, динамічний  і  суперечливий. Це  світ  складних  альтернатив, тривог  і  надій.  Жити  нині  ізольовано  від  світового  співтовариства  практично  неможливо  жодній  країні. Тому  важко  знайти  країну, яка  б  не  вступала  в  стосунки  з  іншими  державами. Європа не навколо нас. Вона - у нас самих.  Прагнення до європейського рівня життя, європейських цінностей і стандартів визначило європейський вибір нашої країни.

Викладач. Що ж це за організація Європейський Союз і як вона була створена?

                             (перегляд відео)

1учень. Європейський Союз – це організація, яка об’єднує 28 демократичних європейських країн. Країни, що входять до його складу, заснували спільні органи управління, яким делегована частина повноважень, завдяки чому стало можливим приймати рішення з певних питань, які становлять спільний інтерес на європейському рівні. Ідея створення цієї організації була задумана

для того, щоб більше ніколи не повторилися масові вбивства та руйнації, що відбувалися під час Другої світової війни. Вперше цю ідею запропонував Міністр закордонних справ Франції Роберт Шуман у промові 9 травня 1950 року. Цей день став днем народження Європейського Союзу і тепер щороку святкується як День Європи.

2 учень. Прапор ЄС. Історія створення прапору припадає на 1955 рік. Тоді Європейський Союз існував лише у вигляді Європейського об’єднання, до якого входило шість країн. Довго йшло обговорення ескізу прапора. Згодом було прийнято нинішній варіант – коло з 12 золотих зірок на блакитному тлі. Число зірок не має нічого спільного з кількістю країн – членів організації. У різних традиціях «12» є символічним числом, що означає абсолютну досконалість. Це також і кількість місяців року, і кількість цифр на циферблаті годинника, тоді як коло є ще і символом єдності.


3 учень. Європейський гімн. У широкому значенні – це гімн не лише Євросоюзу, але й усієї Європи. Музика гімну взята з дев’ятої симфонії, яку Людвіг ван Бетховен написав у 1823 році. У фінальній частині своєї симфонії Бетховен поклав на музику «Оду до радості», написану у 1785 році Фрідріхом фон Шіллером. У цьому вірші знайшла відгук ідея братання народів, яку поділяв і Бетховен. У 1972 році Рада Європи схвалила бетховенську тему «Оди до радості» як свій гімн. У 1985 році гімн було схвалено президентами та главами урядів країн ЄС як офіційний гімн ЄС. (Учні прослуховують гімн ЄС).

Викладач. Кожна європейська країна розвивається своїм шляхом, віками формується її культура, мова, і щоб упевненими кроками йти вперед, маємо цікавитися культурою і звичаями інших країн, дотримуватися заповіту великого українського Кобзаря «… І чужому научайтесь, і свого не цурайтесь…». А все людство повинно научитися жити у дружбі та розумінні.

Викладач: Які асоціації з жовтим кольором виникають у вашій уяві? Які з блакитним? А якщо поєднати ці кольори? Які асоціації виникають тепер? (Відповіді). Звичайно, це прапор нашої держави – України.

Сьогодні я пропоную вам здійснити казково-пригодницьку подорож у формі квесту. Чи знаєте ви, що таке квест?( Відповіді дітей).

Отже розпочинаємо євроквест «Лабиринтами Європи»!

Ми  здійснимо подорож по 4 станціях:

      1 станція – «Мандрівка країнами Європи»

      2 станція – «Європейська держава-столиця»

      3 станція – «Секрети європейських казкарів»

      4 станція – «Україна – наша країна»     

  І станція     «Мандрівка країнами Європи»

         (перегляд відео)                                 

 ІІ станція.  Знайди пару «Європейська держава-столиця».

 

Європейська держава

Столиця

Україна

 

Лондон

Велика Британія

             Париж

 

Франція

               Київ

 

Іспанія

 

Варшава

 

Італія

 

Берн

 

Австрія

 

Амстердам

 

Швейцарія

Мадрид

 

Данія

 

Рим

 

Нідерланди

 

Відень

 

Греція

 

Афіни

 

 

Чехія

 

Прага

 

Польща

 

Копенгаген

 

 

ІІІ станція. Секрети європейських казкарів

Викладач: Однією з найчарівніших країн, яку відвідує кожна дитина, є країна казок. Сьогодні ми з вами спробуємо розкрити таємниці літературних казок, авторами яких є прекрасні казкарі Європи. Вони своїми творами стали відомі в усьому світі. Їх герої цікавлять дітей багатьох поколінь.


                                                                   Питання.

1. Яке незвичайне дзеркало змайстрував злющий троль в казці Г.  Андерсена «Снігова королева»? ( Воно все викривляло: «добре і прекрасне зменшувалось, гидке і погане збільшувалось)

2.Як звали ватажка вовчої зграї в книзі Кіплінга “Мауглі”? (Акела )

3. Головна героїня казки Шарля Перро «Соболевий черевичок». (Попелюшка)

4. За чим послала зла мачуха пасербицю в негоду із п’єси – казки «Дванадцять місяців» С.Маршака? (За підсніжниками)

5.  Герой якої літературної казки літав на орлі? (Лікар Айболить)

6. Герой якої казки літав над дахами на своєму друзі, який вважав себе найкращим у світі чоловіком? (Малюк літав на Карлсоні у казці Астрид Ліндгрен)

7. Ягідка, яка стала графинею у казці італійського дитячого письменника Джанні Родарі. (Вишенька)

 8. Як звали героїню казки, яка подорожувала країною Чудес? (Аліса)

9. В якій казці братів Грімм було дзеркало, яке говорило? (“Білосніжка”)

10. У яких казкових героїв садочок був трохи більший за квітковий горщик? (У Кая і Герди)

11.Що сталося з Піннокіо після того, як він почав брехати? (Виріс довгий ніс)

12.Назвіть героїв казкового світу, для яких метелики виконують функцію коней? (Для ельфів)

Гра «Комплементи» (здобувачі освіти називають слова про місто (Воно гарне, зелене, рідне, мальовниче, чарівне, святкове,затишне…)

ІV станція «Україна – наша країна»

                     Питання

1.     Український народний танець (гопак).

2.     Дата прийняття акту проголошення незалежності України (24 серпня 1991 р.)

3.     Назвіть найвищий законодавчий орган нашої держави. (Верховна Рада).

4.     Грошова одиниця України. (Гривня).

5.     Давня назва річки Дніпро (Славутич).

6.     Хто став першим Президентом незалежної України? (Л. Кравчук).

7.     Автор слів Державного Гімну України.(П. Чубинський).

8.      Які моря омивають територію України (Чорне та Азовське).

9.     Скільки страв повинно бути за столом у Святий вечір? (Дванадцять).

10.                       Коли було прийнято Конституцію України? (28 червня 1996 року).

11.                       Яку назву мала козацька держава? (Запорізька Січ)

12.                       Найвища гора українських Карпат. (Говерла).

Викладач: Ви сьогодні були активними, кмітливими, спритними. Завершується наша подорож. Ми побували лише віртуально країнами Євросоюзу.


Підсумок уроку: Дорогі здобувачі освіти, бажаю добре вчитися, аби згодом свої знання віддати нашій рідній  Україні. Я переконана, що наша держава може з впевненістю просуватися до єдиного європейського простору, бо здатна зробити вагомий внесок у розбудову нової об'єднаної Європи. Наше місце — в Європейському Союзі. Наша мета — Україна в Об'єднаній Європі. У Європі — історичний шанс України розкрити свої можливості. Кожен крок до Європи — це нові можливості для мільйонів українців.  Ми — вже не «узбіччя» Європи. Ми знаходимося у центрі Європи, і  лише в єдності сила Європи.

 










Засідання проведення обласного семінару
 викладачів ПТНЗ географії
 Ведуча 1. Добрий день, вельмишановне панство! Мені приємно бачити у нас так багато відвідувачів. І тих, хто завітав уперше, і тих,хто буває у нас постійно. Заклад наш – один із найкращих. В ньому працюють спеціалісти, які добре знають свою справу. Кафе, в якому ви знаходиться, не зовсім звичайне. Річ у тім, що відвідувачем його має право стати той, хто йде дорогою пошуку і не зупиняється на досягнутому, вірить у казку і диво, завжди прагне нових горизонтів і злетів.
Ведучий 2. Назва кафе «Глобус», адже це саме ті якості які ми використовуємо у своїй роботі щоденно це обдарованість, логіка, інтелект,мислення, прагматизм.
Ведуча 1. У нашому закладі проводяться різноманітні заходи: семінари, конференції, круглі столи, дебати. Сьогодні двері нашого кафе гостинно відчинилися для учасників обласного семінару викладачів географії.
Ведучий 2. У нашому закладі панують правила, дотримання яких обов’язкове для усіх відвідувачів.
1.     Якщо прагнеш допомогти – допоможи красиво
2.     Якщо прагнеш проявити співчуття – співчувай красив.
3.     Якщо даруєш – даруй красиво.
Ведуча 1.Прошу познайомитися з меню, яке чекає на вас. Так, як наше кафе інтелектуальне, то і страви, як ви бачите у нас незвичні. Для кожної страви приготовленні завдання,методичні поради, практичні напрацювання і все притрушено спеціями.
Ведучий 2. Страви  у нас готують дуже смачні, а головне – корисні, які насичують не шлунок, а мозок. Він ніколи не зіпсуєте свою фігуру, а лише покращите роботу головного мозку. Чим більше страв ви сьогодні скуштуєте, тим більше інтелект-калорій отримаєте. Готувати незвичайні страви допомагати буде викладач географії Юлія Ярославівна. Я всім бажаю приємного і творчого апетиту.
Ведуча 1 Зазвичай спілкування розпочинається з напою який збуджує апетит. Пропоную почати з коктейлю «Аля – Географ».
Ведучий 2. Людина найбільше реагує на своє ім’я. Кожне ім’я несе в собі запас енергії. Це якийсь проявник незлічених можливостей які дрімають у нас. Усі хто зібрався тут об’єднує спільне ім’я «географ» . Саме воно визначило долю кожного із нас це наш розпізнавальний знак, запис нашого я .
Викладач.  Давайте разом відкриємо секрет компонентів нашого коктейлю   «Аля – Географ». Пропоную учасникам за початком речення, які написанні на аркушах паперу, само презентувати себе, як вчителя географії:
Я річка, яка тече за новими інформаційно  – комунікаційними технологіями,
Я країна….
Я диво світу….
Я сторона світу…
Я подорож у …..
Я книжка…
Я пташка ….
Я пора року…..
Я море…..
Я національність …..
Я місто….
Я природне явище….
Я дерево…
Я корисна копалина……
Я затока…….
Я протока…..
Я острів….
Викладач . Пропоную перейти на легку закуску салат « Канапрез»  - це віртуальна подорож Європою,  яка підніми настрій, створить добродушну атмосферу, викличе приємну жваву бесіду і тим самим покращить апетит. 
Ведуча 1. А зараз перейдемо на основне блюдо  «М'ясо по Європейськи». Для приготування цієї страви викладачу географії потрібно було постаратися. Тут зібрані різні методи і прийоми  роботи.
Тож урок на тему: «Країни Європи»







Тема: «КРАЇНИ ЄВРОПИ»
Мета: перевірити знання учнів про країни Європи, їх особливості, досягнення, традиції, культуру; розвивати мислення учнів шляхом організації роботи з розв’язання нетрадиційних задач і проблем, сприяти розвитку емоційної сфери особистості учнів, пізнавального інтересу до географічних знань; сприяти вихованню інтернаціональних почуттів, інтересу до пізнання життя інших народів і країн, виховувати відповідальність, організованість, самостійність, почуття колективізму.
Обладнання: карта Європи, кросворд, прапори країн, роздавальний матеріал, контурні карти.
Епіграф:
Європа буде і залишається одним з основних
пріоритетних центрів розвитку світової цивілізації.
Д. Робертсон
Розум людський має три ключі,
які все відчиняють: знання, думка, уява — все в цьому.
В. Гюго
Тип уроку: повторення (у формі уроку-конкурсу).
ХІД УРОКУ
Висвічується політична карта Європи.
Викладач:  Ми, українці, живемо в самому серці Європи і відчуваємо себе її часточкою. Україна як держава обрала свій шлях у Європейську спільноту і бачить своє майбутнє в європейській інтеграції. Тому й ми повинні добре пізнати ту частину нашої планети, де з вами мешкаємо, більше дізнатися про країни Європи, їх досягнення і традиції, культуру й мистецтво. До Європи входить понад 40 країн, кожна з яких самобутня й неповторна. Щоб закріпити й перевірити наші знання про країни Європи, ми й проводимо сьогодні конкурсно-розважальне шоу «Любов з першого погляду до Географії». Відома така християнська легенда:
Коли Бог створив світ, він узяв горіх, розколов його на дві половинки і кинув між людей. Відтоді шукає кожен свою половинку. А коли знаходять її, щасливі в парі увесь свій вік. Коли ж трапляється половинка не свого горіха, тоді не мріяти про щастя.
Отже, я хочу дати вам половинки серця і ви обов’язково знайдете свою половинку.
(Святково прибрані столи, на яких — аркуш паперу, ручка.)
 Викладач: Тож ми з вами поділилися на дві команди. Перша команда має назву «Меридіан», і «Екватор».
Викладач: А щоб дізнатися про назву нашого першого конкурсу, ми з вами повинні розгадати невеличкий кросворд. Відповіді на запитання запишемо у відповідні клітинки по горизонталі, а по вертикалі у виділених клітинках прочитаємо ключове слово конкурсу.
1. Столиця країни, що має спільний сухопутний кордон з Україною. 
2. Країна, в якій знаходиться географічний центр Європи. 
3. Країна, що має найбільшу територію. 
4. Кількість країн, з якими Україна має спільний кордон. 
5. Річка, що з’єднує багато країн Європи. 
6. Найменша країна світу. 





Ключове слово — «сусіди».
Конкурс 1 «Наші найближчі сусіди»
Викладач:  Тобто ми познайомимося з країнами, з якими наша держава Україна межує на суходолі. А зараз я зачитую питання, а  відповіді записуємо на аркуші паперу.
1. Символами цієї країни є береза, балалайка і млинці. (Росія)
2. Тут народився видатний композитор Шопен. Тут танцюють краков’як.  (Польща)
3. Ця країна межує з Україною на заході. Донедавна була складовою частиною однієї з країн Європи. Тепер має статус незалежної республіки. Серед особливостей — гори Карпати і Високі Татри. 
4. Символами цієї країни є картопля, льон, зубр, ліс. Славиться трикотажними виробами. 
5. Столиця цієї країни складається з двох міст, розташованих на різних берегах Дунаю. Країна відома автобусами «Ікарус», постачає ліки, славиться вирощуванням фруктів та овочів. 
6. Аграрна країна яка славиться виготовленням виробів зі шкіри та кераміки а також  плетіння з соломи та лози. 
7.Незалежна республіка. Славиться винами, виноградом, соками. Протікає річка Дністер. 
А зараз давайте зробимо самоперевірку обміняємося листочками і виставимо бали.
Конкурс 2 «Захист проектів»
Викладач. Ми закінчили вивчати країни Європи, тому кожна команда одержали випереджальне домашнє завдання: скласти проекти про одну країну Європи: Франція, Італія.
Отже, дівчата по черзі представляють свою країну через творчий проект.
(Найвищий бал — 5)
Конкурс 3 «Країни»
Назвати країни, що починаються на кожну букву імені учасника.
Конкурс 4 «Питання — родзинка»
Викладач:  У вас на столі є по два конверти. В одному з них назви країн, у другому — «родзинка». Ваше завдання: до кожної країни підібрати «родзинку».
Викладач: Проведемо самоперевірку. Обмінялися конвертами і перевіряємо правильні відповіді. Самостійно рахуєте, скільки точних відповідей і скільки отримали балів. Кожна правильна відповідь 1 бал.
Люксембург — кузня Західної Європи, сталеве царство.
Норвегія — батьківщина Рауля Амундсена — підкорювача Південного полюса, країна рибалок і китобоїв.
Данія — тваринницька ферма Європи.
Португалія — країна емігрантів, швейна фабрика Європи.
Швейцарія — країна найнадійнішого сейфу, країна-банкір, країна-готель.
Нідерланди — світовий центр квітництва, королівство дерев’яних черевиків, країна сиру, вітряків і тюльпанів.
Ліхтенштейн — світовий лідер з виробництва зубних протезів, кераміки, стоматообладнання.
Монако — країна-казино.
Ісландія — країна-рибалка.
Сан-Марино — держава на одній горі.
Фінляндія — країна озер і боліт, вкрита снігом до семи місяців на рік.
Австрія — альпійська республіка.
Швеція — одна з найбільших країн Європи. Жителі цієї країни отримують високу зарплату і витрачають на відпочинок грошей більше, ніж будь-яка інша нація у світі.
Конкурс 5 «Німа карта»
Викладач: . Нагадаю відомий вислів: «Карта — друга мова географії». Вам треба оживити карту. На вашому столі лежить контурна карта Європи, на якій позначені тільки цифри. Ваше завдання: на аркуші паперу записати назви країн, які відповідають цим цифрам. За кожну правильно названу країну нараховується 1 бал. Обмінялися і перевіряємо правильні відповіді.
Конкурс 6 «Хто більше»
Перемагає той, хто назве найбільше країн Європи та їхніх столиць.
Перед початком уроку до нас потрапила пляшка з безлюдного острова з посланням від людей які хочуть врятуватися, наша допомого буде полягати в тому щоб дати якомога більше відповідей на поставлені запитання  і дати можливість людям обміняти їх на місця у рятувальних шлюпках. Тож будьмо уважні і врятуємо всіх людей які постраждали своїми знаннями. Тому наступний конкурс має назву «SOS».
Ви вибираєте запитання-тест. Відповіді даєте відразу.
1. Яку протоку змушений був перепливати д’Артаньян, щоб привезти підвіски королеві Франції?
а) Ла-Плата;
б) Ґібралтарська;
в) Берінґова;
г) Ла-Манш.
2. Цибулини яких рослин у ХІІ ст. цінувались у Голландії на вагу золота?
а) Крокус;
б) гладіолус;
в) тюльпан;
г) гіацинт.
3.Найвища точка Європи?
а) Іда;
б) Етна;
в) Монблан;
г) Ането .
4. Звідки походить гра у футбол?
а) З Німеччини;
б) Монако;
в) Франції;
г) Англії.
5. Де проходили літні Олімпійські ігри 2004 р.?
а) Афіни — Греція;
б) Париж — Франція;
в) Неаполь — Італія;
г) Київ — Україна.
6. У якій частині світу немає пустель?
а) Азія;
б) Африка;
в) Європа;
г) Австралія.
7. Яка з перелічених країн є батьківщиною вальсу?
а) Іспанія;
б) Ліхтенштейн;
в) Австрія;
г) Ірландія.
8. На прапорі яких країн Європи є такі самі кольори, як і на прапорі України (синій і жовтий)?
а) Молдова;
б) Болгарія;
в) Ватикан;
г) Боснія і Герцеґовина;
д) Румунія;
е) Андорра;
ж) Швеція;
з) Угорщина.
Дякую, за роботу ми врятували всіх постраждалих.
Конкурс 8 «Незакінчене речення» (бліцопитування)
Я читають речення, а ви швидко відповідаєте.
1. За обсягом ВВП посідає перше місце в Європі і третє у світі країна... (Німеччина)
2. До Франції нафту завозять із... 
3. Тваринництво країн Європи має переважно... напрям.
4. Маслини вирощують у... 
5. Росія є одним з найбільших у світі постачальників... 
6. У країні близько 40 портів, найбільші з них — ... 
7. Франція є світовим лідером... 
8. У Франці виготовляють такі марки автомобілів, як... 
9. Росія за видобутком нафти поступається тільки... 
10. Збудована одна з найкращих автострад Європи...
11. Паромна переправа сполучає Німеччину з... 
12. За споживанням на душу населення та експортом пива... 
13. Нафтопереробні та нафтохімічні комбінати Франції розташовані в портах, тому що... 
14. У Німеччині випускають такі автомобілі, як... 
15. Гордістю Франції є місцеві сорти...
16. Італія посідає перше місце у світі за виробництвом... і вирощуванням... 
Конкурс 9 «Страва Європи»
У вас було д/з приготувати одне блюдо європейської країни і презентувати його.  Викладач:  Усіх вас об’єднала в пари любов до однієї з найцікавіших і захоплюючих наук — географії.



Сценарій до 8 березня

“Жінка її величність”

Ведучий 1. Доброго дня, дорогі друзі!
Ведучий 2.Ми раді вітати вас у цій залі!
Ведучий 1. Сьогодні наше свято присвячено святу весни і кохання – Міжнародному жіночому дню 8 березня.
Ведучий 2. У дні весняного пробудження й оновлення землі вшановуємо Жінку! Неможливо навіть уявити собі життя без тебе, чарівна, лагідна, щира на любов, Берегине Родинного вогнища, мудра наставнице, просвітнице душевного спокою, доброти та злагоди!
Ведучий 2. Дорогі жінки, прийміть у дарунок пісню.  

Ведучий 1. Чи може хтось сказати, чому жіноче свято ми відзначаємо саме на весні?
Ведучий 2.Все дуже просто. Весною відбувається оновлення в природі, зародження нового. А жінка теж дарує світові нове життя.
Ведучий 1. Весна- символ молодості й здоров`я, краси і кохання. І в переддень 8 Березня ми бажаємо всім жінкам і дівчатам завжди бути такими ж молодими, красивими, ніжними і коханими, як сама весна.

Ведучий 2. Щиро вітаємо Зоряну Михайлівну з чудовим весняним святом 8-го Березня!!!

 Бажаємо Вам міцного здоров’я, щастя, добра й достатку,творчих звершень та благополуччя! Нехай у Вашому домі та колективі завжди панує взаєморозуміння та злагода. Нехай завжди Вас супроводжує успіх та хороший настрій! Бажаємо Вам сімейного достатку і щоб Ваше серце зігріла любов рідних і повага оточуючих.
Ведучий 1.

Найсвятіше в жінці – материнство!
Недарма в народі кажуть:
Нема цвіту, як маківочка,
Нема рідного, як матіночка!
Ведучий 2. Сердечно вітаємо Марію Василівну  зі світлим святом краси та любові – Жіночим Днем 8-Березня! Бажаємо здоров’я міцного, радості, багато щасливих весен та уваги рідних і близьких! Хай посмішка пробудженої природи і тепло додадуть Вам сил, впевненості у собі. Хай будуть святковими Ваші будні і завжди квітне сад у душі.
Ведучий 1. На великому материнському терпінні тримається земля наша. Царство матері – це царство ніжності, витонченості і терпіння!
Ведучий 2. Жінка-мати… Кожна людина, кожен народ має свої святині. До таких святинь насамперед належить любов до матері, до тієї жінки, яка дала нам життя, яка нас виплекала, виростила і виховала.

Ведучий 1 Лілія Михайлівна хай пролісок перший дарує вам ніжність,

А сонце весняне дарує тепло

У березні вітер несе хай надію

І щастя, і радість, і тільки добро!

Ведучий 1. Але жінка – не лише мама, а й господиня, берегиня роду. Поряд із нею майже завжди – чоловік, господар.
Ведучий 2. Жінка створена для чоловіка, а чоловік для роботи. Це чоловіки з нудьги придумали, для чого їм потрібна жінка, а Богові залишили клопіт створити її.

Ведучий 1 Щиро вітаємо Анну Василівну із святом Весни — 8 Березня!

Хочемо побажати вам творчої наснаги, успіхів у роботі, веселих усмішок!
Ведучий 2. Узяв Бог кілька яскравих променів сонця, усі чарівні фарби ранкової зорі, задумливий смуток місяця, красу лебедя, грайливість кошеняти, граціозність газелі, притягальну силу магніта.
Ведучий 1. Саме так. Бог змішав усе разом, а потім додав холодного проміння зірок, нестримного гірського потоку, неприступності Евересту, гнучкості пантери, нещадності стихій.

Ведучий 2 Ой яка чудова українська мова.

Мова мелодійна, мова калинова.

 мудрі педагоги навчили

 що таке іменник,
Слово-дієслово та іще й прийменник.
Суфікси і префікси, корінь і основу
Вітаємо зі святом Вас!!!!

Ведучий 1. Бігай швидко, м’яч лови,

Стрибай вправно догори,

Фізкультура — на ура —

Дуже рада дітвора.
У спортзал всі — як на свято
Поспішають так завзято.
Вчать нас там марширувати,
У веселі ігри також грати.
З святом 8 березня

Ведучий 2. Географія - наука

Всім потрібна й корисна!

Щоб ти добре клімат знав,

Щоб ніде не заблукав,
По усіх морях проплив,
Усі гори підкорив.

Вам щиро бажаєм здоров`я міцного

Зі святом!!!!

Ведуча 1 Математику вивчати

На дванадцять треба нам.
Бо на ринку вас обдурять,
Й не дадуть вам здачі там.
На комп'ютер не надійся
Бо, частенько в певний час
Пропадає світло в нас.
Нехай в душі завжди цвіте весна з 8 березням!!

Ведуча 2 Без природничих наук

Ніяк нам не прожити,

Тож хімію та біологію

Ми обіцяєм вчити.
Усі знання одержані важливі -
Вони згодяться потім на Землі.
За те, що добрі Ви до нас і терпеливі,
Спасибі, дорогі викладачі.
За ласку Вашу, чуйність і турботу,
За те, що підняли нас на крилі,
За повсякденну, кропітку роботу
З святом Вас
Ведучий 1.
Зі святом вас, любі викладачі іноземної мови!
Хай сонце грає вам тепліше
І світять зорі золоті!
Хай 8 березня частіше
Буває у вашому житті.
Ведучий 2.
Мар’яна Дмитрівна хай чоловіки вас цінують,
Складають оди і пісні.
Хай вашу усмішку шанують
Не тільки рано навесні.
Хай будуть кроки всі прекрасні
І друзі вірні все життя.
Нехай усмішки будуть рясні.
Хай будуть щирі почуття.

Ведуча1. Прийміть від нас привітання — найпалкіші,

А з ними побажання — найщиріші —

Добра, поваги, злагоди, любові,

Багатої на щастя долі! (Спецдесцепліни)
Ведуча2. Хто піклується про нас,
 Щоби ми виглядали яскраво?
Стиль і образ нам створить?
Наші чарівні — перукарі
Побажаємо, щоб мистецтво
Золотих, умілих рук
Багатьом щастя подарувало.

Зі святом!!!!-



Ведуча1. Щиро вітаємо майстрів виробничого навчання   із святом весни та кохання!!!

Бажаємо щоб жінками Ви себе відчували не тільки 8 березня а кожного дня!!! Здоров"ячка Вам міцного,кохання,бути завжди коханими та жаданими,наснаги,у душі щоб завше панувала весна!!! У кожної жінки є своє поняття "жіноче щастя!,тож усім жінкам бажаю Жіночого щастя!!! Всього Вам найкращого!!!
Ведуча2. Документи оформляють
І печаті проставляють.
Графіки складають вміло,
Гарно роблять кожне діло.
Наш шановний секретаріат...
Вітаємо дівчата!!!!

Ведуча1. Хто нам завжди допоможе

Розібратись в морі книг?

Ще й цікавого багато

Всім розкаже тут про них?
Зрозуміло, - це не пекар
І ніякий не аптекар;
Це - шановний усіма
Наш бібліотекар.

Ведуча2. Хай гроші самі рахуються,

А звіти самі друкуються.

Декларації самі дають звіти,

А прихильники дарують квіти.
Щоб важка ваша робота
Приємною була завжди.
І лиш велика банкнота
З вами перейшла на "ти".
Нехай на ваших обличчях  завжди квітнуть усмішки
Зі святом Вас

Ведуча1 Хто наводить скрізь красу,

Дуже любить чистоту?

Працю любить над усе,

На місця розставить все?
Гарно вимиють підлогу,
Підметуть усі кутки,
Крейди вам дадуть шматки
Наші техпрацівники

Вітаємо!!!!Ведуча2 Ми прощаємося з вами і бажає вічної весни.Ведучий 1: Любові, нев’янучої краси і душевного тепла.

Разом: Зі святом вас любі жінки!





Тема.    Франція

Мета:  створити умови для:
-         усвідомленого засвоєння інформації про економіко-географічне положення Франції, культурну спадщину країни, розуміння передумов й причин високого рівня розвитку господарства, галузей спеціалізації, стимулювання інтересу учнів до самостійного пошуку та аналізу необхідної інформації; вдосконалення практичних навичок учнів працювати з матеріалом підручника, картами, географічним атласом;
-         розвитку логічного мислення, пізнавального інтересу,  встановлення зв'язків раніше вивченого матеріалу з новим, вміння виділяти головне, порівнювати, аналізувати, систематизувати;
-         виховання поваги до матеріальних і духовних надбань іншої держави.

Обладнання: географічні атласи, підручники, комп’ютер, електронна презентація, відеопрезентація.
Тип уроку: формування нових знань.
Вид уроку: урок-подорож.
Міжпредметні зв’язки: історія, фізика, хімія, біологія, світова література, інформатика, спецпредмет з професії «Кухар».

Методи та прийоми: бесіда, робота з підручником, географічним атласом, розвиток критичного мислення, аналізу та систематизації,  інтерактивна гра «Мікрофон».
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності учнів.
Викладач. Ми продовжуємо вивчати країни Західної Європи. При підготовці до уроку працювала творча група, яка дізналась багато цікавого про країну, яку ми будемо вивчати сьогодні і хоче запропонувати вам вікторину.
-         







- Яка країна  є світовим лідером «високої моди», виробництва парфумів, косметики?   (Франція)
-         Які країни Західної Європи входять до «Великої сімки»? (Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія)
-         Александр Дюма (син), Гі де Мопассан і композитор Шарль Гуно характеризували цю конструкцію як «непотрібну і жахливу,  що домінує над Парижем, як гігантський фабричний комин», додаючи: «ми будемо змушені дивитися на огидну тінь ненависної колони із клепаних залізних пластин, що простягнулася над містом, як чорна пляма». Про яку споруду йшла мова?  (  Ейфелеву вежу)
-         Яка країна  є батьківщиною кінематографа? (Франція)
    (Саме звідси почалося транслювання перших телепередач)
-         Яких відомих французьких кіноакторів ви знаєте? (Пьер Ришар, Жан-Поль Бельмондо, Жерар Депардьё)
-         Які відомі співаки прославили Францію?
(Едіт Піаф –одна з найвідоміших естрадних співачок світу,  величність Марсельєзи у виконанні великої Едіт Піаф (звучить Марсельєза).
-         Яких видатних художників подарувала світові Франція? (Па́бло Руїс Піка́ссо́, П’єр-Оґю́ст Ренуа́р, Поль Сеза́нн)
-         Яких видатних вчених подарувала світові Франція?
(Фізики Ампер, Паскаль, П'єр Кюрі, хімік Лавуазьє).
-         Якому французькому письменнику належать твори «Три мушкетери»,
    «Двадцять років по тому», «Граф Монте-Крісто» ? (Александр Дюма-       батько).
 - Який відомий французький письменник бував на Житомирщині? Вінчався в    Бердичеві?  (Оноре де Бальзак)
-         Яких ви знаєте відомих французьких дизайнерів?
(Легенда Коко Шанель парфумами Шанель №5.
                            Крістіан  Діор –  найвідоміший дизайнер світу.).

Викладач. Ви вже здогадались, що мова сьогодні йтиме про Францію (повна назва країни – Французька республіка).
Франція сприймається у світі як своєрідний еталон європейської культури і демократії. Такий імідж країни обумовлений тривалими зусиллями її видатних особистостей і народу утвердити  ідеали свободи і рівності. Адже, девізом цієї країни є слова: «Свобода. Рівність. Братерство». З історії ви пам’ятаєте про Жанну д’Арк – національну героїню Франції, одну з головнокомандуючих французькими військами у Столітній війні,  про таких просвітителів, як Вольтер, Жан Жак Руссо, Дени Дідро, які виступали проти деспотизму, нерівності.
Реалізація стратегії євроінтеграції України передбачає побудову взаємовигідних, партнерських і дружніх відносин з усіма країнами-членами ЄС. Особлива увага приділяється взаємовідносинам з Францією, так як Франція є безумовним лідером серед країн-членів ЄС. Вона є своєрідним еталоном для України на шляху проведення соціально - економічних реформ, так як по рівню благополуччя, добробуту Франція випереджає Україну в 12 разів. І нам є чому вчитися у цієї країни.
III. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
Отже, тема уроку «Франція» ( запис у зошиті).
Сьогодні на уроці я вам пропоную заповнити таблицю (зображення на інтерактивній дошці). В цій таблиці ми з вами запишемо, що ми знаємо про Францію, що ми хочемо про неї дізнатися, а результати нашої роботи запишемо у 3-тю колонку. А також в процесі уроку систематизуємо і узагальнимо знання з теми, складемо опорний конспект. Ми будемо працювати з географічними картами, атласами, підручником, переглянемо презентації та відеоматеріали.

Що знаю
Хочу знати
Що навчився
Назва країни - Французька республіка



Столиця – Париж


Тип країнивисокороз-винена, країна “Великої сімки”


Державний устрій – унітарна держава


Форма правління – президентська республіка


Міжнародні організації - ООН, ЄС, НАТО


Площа – 547 тис. кв. км. (48 місце в світі і 2 в Європі)


Давайте з’ясуємо, що ми вже знаємо про Францію? (Учні записують загальні відомості про Францію у першу колонку таблиці).
А чи хочете ви дізнатися більше про цю країну? А що саме?
(Учні називають план вивчення країни)
1.ЕГП країни.
2.Природні умови і ресурси.
3.Населення.
4.Господарство.
5.Зовнішні економічні зв’язки.
6.Особливості французької кухні.
Ми з вами заповнили другу колонку таблиці. І це план нашого уроку. Вивчаючи країну, ми заповнимо третю колонку таблиці.
Отож, вирушаємо у подорож.
ІV. Пояснення нового матеріалу.
      1.Економіко-географічне положення країни.
Робота з атласом. (Учні характеризують ЕГП країни за атласами та картою, зображеною на інтерактивній дошці).
1. Франція знаходиться у  західній частині Європи .
2. Межує з Бельгією, Люксембургом, Німеччиною, Швейцарією, Італією та Іспанією. Країни є партнерами по ЄС. Всім, крім Швейцарії, входять до блоку НАТО.
3. На заході країна омивається
4. Розташована на перетині найважливіших транзитних шляхів Європи. Морські кордони країни мають більшу довжину, ніж сухопутні. Марсель і Гавр – найбільші морські порти світу.
5. Близькість до мінерально-сировинних баз Європи, Пн. Африки і Пд. -Зх. Азії.
Викладач. Яку геометричну форму нагадує Франція?
(За формою її територія вписується в шестигранник
Висновок: ЕГП країни вигідне. А тепер давайте з’ясуємо особливості природних ресурсів Франції. 
      2.Природні умови і природні ресурси.
Слово надаємо географу.
Географ. Природні умови Франції дуже різноманітні. 50 % її території займають рівнини: Північнофранцузька й Аквітанська. У центрі країни простягаються давні зруйновані вулканічні гори – Центральний масив, на півдні – Піренеї та на південному сході -Альпи.
     Клімат  на півночі – морський з надмірним зволоженням, на півдні – субтропічний , з теплою зимою та сухим спекотним літом.
     Водними ресурсами країна добре забезпечена. Найбільшими річками є Сена, Рона, Луара, Гаронна. Морські припливи північно-західного узбережжя Франції використовуються в електроенергетиці.
     З земельних ресурсів найбільш родючі бурі лісові грунти.
     Лісові ресурси, як і в більшості країн Західної Європи,  обмежені. Ними вкрито 28% території. 
Викладач. На які мінеральні ресурси багата Франція? Робота з атласом.
Паливні:
кам’яне вугілля – в Лотарингії.
Рудні:
     - алюмінієві руди             - південь
- уранові руди                  - центр
- залізні руди                   - Лотарингія
Нерудні:
-          калійна сіль                - схід
-          кухонна сіль               - схід

     Висновок: мінеральними ресурсами Франція забезпечена краще за інші країни Західної Європи.
         3.Господарство.
         Викладач. Франція – високорозвинена постіндустріальна країна. Які ж провідні галузі економіки цієї країни? Слово надаємо економісту.
Економіст. За розмірами ВВП на одну особу Франція займає 4 місце в Європі і 12 в світі. Основним видом діяльності стала сфера послуг. Провідна галузь промисловості – машинобудування. Розвинуті автомобілебудування, суднобудування, тракторо- і авіабудування, електротехнічна і радіоелектронна промисловість. В усьому світі відомі французькі автомобілі Рено, Пежо, Сітроен.
         Паливно-енергетична промисловість, чорна металургія працюють на імпортній сировині. Основною галуззю кольорової промисловості є алюмінієва промисловість, що працює на власній сировині.
         Франція - один з найбільших у світі виробників хімічної і нафтохімічної продукції (у тому числі каустичної соди, синтетичного каучуку, пластмас, мінеральних добрив, фармацевтичних товарів та ін.).
 Важливими галузями французької економіки виступають текстильна, швейна, виноробна промисловості. Великою популярністю на світовому ринку користуються французький одяг, взуття, ювелірні вироби, парфуми і косметика, коньяки, сири (виробляється близько 400 сортів).
Франція - провідна сільськогосподарська країна в Європейському Союзі. В сільському господарстві зайнято близько 9% населення. Галузь забезпечує потреби населення у продовольстві, а частину зерна та цукру експортує.
В галузевій структурі переважає тваринництво, в якому основну роль відіграють молочне скотарство, свинарство та птахівництво.
Площа сільськогосподарських угідь становить 2/3 території Франції . Вирощують зернові - пшеницю, ячмінь, кукурудзу, а також цукровий буряк, тютюн, хміль, маслини. Розвинене виноградарство, овочівництво, садівництво і квітництво.
Основним видом транспорту є автомобільний. У зовнішніх зв’язках переважають морський та авіаційний транспорт.
Викладач.
Слово надає журналісту.
Журналіст. Франція має відомі у всьому світі природно-рекреаційні ресурси. В Альпах розташований  один з найпрестижніших і дорогих світових гірськолижних курортів – Куршевель.
     Найбільш відомий регіон Франції - Лазурний берег або Французька Рив’єра, що простягається по західній частині Середземного моря до кордону з Італією. Тут знаходяться відомі міста Ніцца, Канни.  В Ніцці знаходиться могила Олександра Герцена - російського письменника, публіциста, літературного критика, філософа, революціонера-демократа. В Каннах проводиться всесвітньо відомий Каннський кінофестиваль.
         Франція відома своєю Тріумфальною аркою, Собором Паризької Богоматері, Лувром, Версалем, Діснейлендом . Франція має багату історичну спадщину.
 Викладач. В Парижі є дуже багато відомих місць.
         4.Зовнішні економічні зв’язки.
Викладач. Франція підтримує тісні економічні зв’язки з багатьма країнами світу.
                 - Як ви гадаєте, яка продукція переважає в експорті та імпорті Франції?
 Робота з підручником ( с.115. Випишіть, що країна експортує та імпортує.
         ( Експорт: машини, пластмаси, парфуми, сталь і прокат, зерно, цукор, виноград, вина. Імпорт – мінеральна сировина, ліс, бавовна, вовна, кава, чай).
Україна підтримує тісні економічні зв’язки з Францією. Міста Тулуза та Париж є побратимами української столиці.
         5.Французька кухня (зв'язок з професією « Кухар»).
Викладач. Про особливості французької кухні нам розкаже шеф-кухар Діана.
Повідомлення учня. Французька кухня цінується у всьому світі як дуже вишукана.         Французькі кулінари використовують усі види м’ясних продуктів. Дуже популярні страви з морської і прісноводної риби.
Головною особливістю французької кухні є використання винятково свіжих продуктів, а також використання при готуванні найрізноманітніших страв   виноградного вина, коньяку чи лікеру.

У  Франції поширеною стравою є устриці, жаб’ячі лапки.
Французи вважаються винахідниками майонезу, соусів. У готуванні і придумуванні нових рецептів соусів, рівних їм немає в усьому світі. 
         Молочних продуктів  французи використовують не багато, виняток складають сири, що прославилися на увесь світ. Страви з сирами і зеленим салатом обов’язково подають перед десертом. В Франції роблять не менш 500 сортів сиру. Сири є невід’ємним елементом французької кухні, їх подають на обід і вечерю на дерев'яній дощечці.
Найвідомішими французькими десертами є круасан, вишневий пиріг клафуті, шарлотка, крем-брюле.

V.Закріплення вивченого матеріалу.
     Інтерактивна гра «Мікрофон».
1. Назвіть столицю Франції?
2. З якими країнами межує Франція? (Межує з Бельгією, Люксембургом, Німеччиною, Швейцарією, Італією та Іспанією.)
3. Який океан омиває Францію? (Атлантичним океаном)
4. А яке море? (Середземним морем)
5.  В якому в місті  найбільш розвинута парфумна промисловість. (Марсель)
6. Яке місто називають центром шовкопрядіння. (Ліон)
7. З звідки Франція імпортує уран? (Африки)
8. Головним портом Франції є …(Марсель)
9. За національною ознакою Франція є (однонаціональна)
10. 85% у Франції проживають (французи)

VІ. Підведення підсумків уроку. Оцінювання.
Франція — високорозвинена постіндустріальна держава, одна з найрозвиненіших країн світу, що входять до складу «великої сімки». За економічним потенціалом Франція посідає друге місце серед країн Західної Європи (після Німеччини). Вона посідає одне з провідних місць у світі за обсягом промислового виробництва, четверте місце за експортом капіталу, витрачає величезні суми на наукові дослідження та розробки. У галузевій структурі економіки основним видом діяльності населення стала сфера послуг. Саме ця держава посідає перше місце у світі за популярністю серед туристів. Сьогоднішня подорож ще раз довела що Франція це країна загадка, країна казка, країна головоломка, і як би добри ти її не знав, кожного разу ти відкриваєш для себе щось нове і незвідане. Метою сьогоднішньої зустрічі було привити вам інтерес до вивчення історії культури, основних економічних та географічних параметрів Французької республіки, а основне пробудити у вас почуття прекрасного, почуття любові і поваги до культури різних народів світу, тож дякую всім за співпрацю. А на домашнє завдання я пропоную вивчити § 26. Підготувати повідомлення про туристичні ресурси Італії та особливості італійської кухні
VІ.Домашнє завдання:  вивчити § 26. Підготувати повідомлення про туристичні ресурси Італії та особливості італійської кухні.



                                                        



       




Сценарій проведення вечора пам’яті Небесної Сотні
«Герої не вмирають»
Епіграф
Хто вмирає в боротьбі – в серцях живе повіки!
« Шлях звільнення кожної нації від поневолення
густо кропиться кров’ю ворожою і своєю».
Симон Петлюра

Мета: поглибити знання учнів про історію, природні ресурси, культурну
спадщину України; формувати культуру взаємовідносин між людьми,                повагу до традицій і звичаїв українського народу; виховувати почуття патріотизму; сприяти розвитку пізнавального інтересу.
Обладнання та оформлення: актова зала прикрашена шинами, свічками, барикада з дерев’яних брусків, виставка з фотографій загиблих; проектор, комп’ютер; записи музики, відеофільм «Молитва за Україну», виконання музичних номерів.
(учні виходять із свічками та  ставлять їх до фотографій загиблої Сотні )

Запалимо свічку Пам’яті!
Запалимо свічку Єдності!
Запалимо свічку Надії!
Запалимо свічку Миру!

 
Звучить музика, ( плине кача) виходять ведучі
Ведучий. Дата 21 листопада 2013 року як і дата 18 лютого 2014 року назавжди увійде не тільки в історію України, а й міцно закарбується у пам’яті та серцях українців.  21 листопада 2013 року розпочалася Революція гідності. Народ України виступив за свої права, подав голос, не почути якого вже було неможливо.
Ведуча. Так символічно, на Майдан Незалежності вийшли спочатку десятки, сотні, а потім і тисячі звичайних українців для того, аби відстоювати саме ті принципи демократіїі та свободи, які має гарантувати незалежна держава. Коли стало зрозуміло, що люди не розійдуться, владою було прийняте жорстоке рішення. Ввечері 18 лютого журналісти у екстренних випусках новин зі сльозами на очах повідомили «Почалася так звана зачистка Майдану». Проти людей, які були озброєні палицями та щитами випустили бронетранспортери, важку техніку та спецзагони «беркутівців».
Ведучий. Але опір українського народу не слабшав. Майдан не вдалося розігнати. Розуміючи це кримінальна влада вирішила: оскільки не можна розігнати – можна розстріляти. 19-го та 20-го лютого 2014 року Майдан Незалежності рясно вкривався людською кров'ю. Протестувальників розстрілювали зі снайперських гвинтівок. Про це свідчать знайдені кулі, пробиті щити та те, як професійно вражалися «мішені».
Ведуча. День 20 лютого 2014 року став найчорнішим днем в історії  незалежної України. А сто загиблих назавжди увійшли в історію як Небесна сотня.


Учні виходять і шикуються в одну лінію.
(на екрані виведено події тих років)
Учень 1. Червень 1651-го – Битва під Берестечком – сто загиблих відважних козаків.
Учениця 2. Січень 1918-го – Бій під Крутами – Студентська сотня.
Учениця 3. І нарешті лютий 2014-го – головна площа України – Майдан Незалежності – знову студенти, і знову загиблі.
Учень 1. Подібних паралелей можна провести ще багато. Кращі сини України складають свої голови за захист рідної держави.
Учениця 2. І гинуть вони не одиницями: рахунок іде на сотні.
Учениця 3. Слова великого Кобзаря «Нас тут триста як скло товариства лягло. І земля не приймає» ніби стали пророчими.

Учні виходять і шикуються в одну лінію.
Учениця 1.За два роки, що минуло Україна змінилася до невпізнаваності. Ми вже ніколи не будемо такими як раніше. Забагато трагічних подій, забагато втрат.
Учениця 2. Два роки  тому ніхто з нас навіть не міг подумати, що мирні протести на Майдані, які вимагали лише одного – Євроінтеграції, призведуть до масових розстрілів, анексії Криму, жахливої війни на Сході нашої країни.
Учениця 3. За останні два роки у нашу лексику увійшло стільки нових слів: сепаратисти, коктейлі Молотова, самооборона, АТО, зелені чоловічки,  уже раніше згадана анексія… 
Учениця 4. Але кажуть, що Бог нікому не дає таких випробувань, які б людина не змогла подолати.
Учениця 5. Ми маємо вірити, що все найважче ми вже пережили, що війна скоро закінчиться і закінчиться вона перемогою правди, віри і перемогою України.
Музичний номер (Прошу неба)
Ведучий  Ми вшановуємо пам'ять героїв України, Героїв Небесної сотні, та наших героїв-бійців, які віддали своє життя за нашу рідну землю, за Україну, там на Сході.
 Ведуча  Кожен із цієї Небесної сотні, як і ми з вами мали свою сім`ю, батьків, друзів, захоплення, свої симпатії і свої невідкладні справи. Але поклик їхньої душі саме в цей час призвав їх до боротьби за вільну, демократичну, чесну Україну.
Учень 1.Майдан відшумів, стихли вигуки мирні,
Квітів букети люди несуть.
Майдан проводжав героїв всіх вірних
Свічками скорботи в останню їх путь.

Учениця 2. Та вслід за Майданом
Не настало відради
Не прийшло безбідне життя
На наших кордонах ворожі солдати
Й немає назад вороття.
Ми кажемо нині нашим героям,
Що стоять на кордоні зі злим:
«Любий мій батьку, сину і брате,
Ти лиш повертайся живим…»


На сцену виходять четверо учнів:

РАЗОМ. Герої не вмирають,
Учениця 1. вони йдуть у небо.
РАЗОМ. Герої не вмирають,
Учень 2.вони стають янголами-охоронцями.
РАЗОМ. Герої не вмирають,
Учень 3.вони залишаються у наших серцях.
РАЗОМ. Герої не вмирають,
Учениця 4.вони є у пам'яті народу.
РАЗОМ. Герої не вмирають,
РАЗОМ. їх подвиг та слава житиме вічно!
Музичний номер (Повертайся живим)
Учениця. Вшануємо пам’ять героїв України хвилиною мовчання.
(хвилина мовчання, на екрані виведено проекцію свічки, що мерехтить)
Учениця 1. Революція Гідності довела усьому світу, що український народ неможливо поставити на коліна. Це народ волі, сили та незламного духу. Разом ми обов’язково переможемо. Разом ми – велика сила. І тільки разом ми здатні змінити нашу країну на краще. Це довели сто безстрашних героїв нашої держави – герої Небесної Сотні.
Ведучий "Схід і Захід разом" — так же просто, як "Я люблю тебе".  
Ми завжди вірили і віримо, що Україна –це велика і нероздільна країна з чудовою природою великою історією та добрими людьми.
 
Ведуча  Але проклятий ворог хоче розділити нашу землю, змінити історію, знищити українську націю. Сьогодні на Сході України гинуть тисячі наших людей, залишаються сиротами діти, плачуть матері над домовинами своїх синів.
Ведучий  Герої не вмирають! А живуть в наших душах, торкаються струн нашого дитячого серця. 

Ведуча  Ми закликаємо вас сьогодні згадати у ваших молитвах усіх Героїв, які поклали свої голови за наше майбутнє.
 Ведучий  Хай пам'ять всіх невинно убитих згуртує нас, живих, дасть нам силу та волю, мудрість і наснагу для зміцнення власної держави на власній землі.
Ведуча  Нехай кожен з нас торкнеться пам’яттю цього священного вогню-частинки вічного. А світло цієї свічки хай буде даниною тим, хто навічно пішов   від нас, хто заради торжества справедливості жертвував собою. Вони повинні жити в нашій пам’яті! А зараз всі встаньте на молитву.


Відеофільм «Молитва за Україну»
(на сцені по обидва боки від екрану шикуються всі учасники дійства, промовляють молитву)


                                      






 



З 3 по 7 грудня у Вищому професійному училище № 24 м. Заставна проходив тиждень права. 











Провела з метою формуванням правової культури учнів в рамках Всеукраїнського тижня права.

3 грудня розпочалося з лінійки, де був оголошений план проведення. Цікаво та змістовно була виставка стінгазет на тему: «Мої права у малюнках». Також учні написали реферати, де дізналися багато нової інформації про права людини.
4 грудня відбулося написання творчих робіт з учнями груп № 17, 28,18,21,26,14,8 де вони розкривали пізнавальний інтерес до «Прав і о бов’язків учнів» висвітлювали свої навики правомірної поведінки, також розкривали негативні навички і звички поведінки.

5 грудня відбувся кінолекторій на тему « Сімейне право» де був представник Заставнівського РВДВС ГГУЮ Гумен В.Г., який ознайомив учнів з основними правилами щодо сімейного права з найбільшими поширеними прикладами сімей серед українців. Для закріплення почутих знань учні  переглянули відео про права і обов’язки сімей.



6 грудня була проведена вікторина «Як я знаю основні закони життя» де учні дізналися з якого віку, як і де підліток може захистити свої права та інтереси – самостійно або за допомогою законних представників.
Заходи сприяли підвищенню зацікавленості учнів у вивченні правознавства. Рівень ефективності проведених заходів був достатньо високим, що дало змогу розвивати  творчі здібності учнів, поглиблювати та розширювати знання про їх права.
Робота по формування правових відносин продовжується і далі. Вона сприяє розширенню правових знань учнів, формує вміння співвідносити в життя норми моралі та прав, застосовувати правові знання в повсякденному житті.






Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Я класний керівник.

З досвіду роботи